Reprezentanții Asociaţiei Arad – Capitală Culturală Europeană 2021 şi ai Primăriei Municipiului Arad au anunţat joi, 19 iunie, câștigătorul concursului lansat pentru logo. Juriul care a desemnat câștigătorul acestei competiții a fost format din 5 specialiști: Cătălin Lazurcă – președintele Comisiei de cultură din cadrul CLM Arad, Szabo Balasz – web designer, Călin Man-inițiator proiect Kinema Ikon și Claudiu Ionescu – profesor în cadrul Facultății de Design din cadrul Universității Aurel Vlaicu și Andrei Ando – membru fondator al Asociației Arad Capitală Culturală Europeană 2021.
Până la termenul limită pentru depunerea lucrărilor (23 mai 2014) au fost depuse 55 de propuneri pentru logo și 16 pentru mascotă.
Câștigător al acestei competiții a fost ales Sorin Neamțu, absolvent al Facultății de Arte, din cadrul Universității de Vest Timișoara și are un master în pictură. Premiul pe care acesta îl primește este în valoare de câte 10.000 de lei (TVA inclus). Dreptul de proprietate pentru logo va fi implicit transferat Asociaţiei.
Juriul a ținut să precizeze că logo-ul desemnat câștigător este un logo de etapă și argumentul selecției a fost acela că persoana care a concurat nu a venit doar cu u logo, ci și cu o propunere de identitate vizuală.
“Sunt onorat de alegerea dumneavoastră şi vă mulţumesc. Faptul că decizia juriului a fost aceea de a selecta, prin intermediul unui concurs deschis, doar o identitate vizuală de etapă, nicidecum una definitivă, este de asemenea îmbucurător pentru mine. Mai cu seamă că o astfel de alegere este consistentă cu conceptul propus de mine pentru comunicarea candidaturii Aradului la titlul de Capitală culturală europeană. E un concept care propune mai degrabă dinamism decât confort birocratic, mai degrabă căutare, creativitate şi reinventare decât paseism şi admiraţie necritică faţă de tradiţie. O privire îndrăzneaţă spre viitor ar fi, în opinia mea, mai benefică acestei candidaturi decât nostalgia dublată de tentaţia muzeificării şi festivismului. Iată de ce, considerând că, în primul rând, adoptarea acestui concept de comunicare e importantă pentru Asociaţia dumneavoastră, voi dona Asociaţiei pentru promovarea candidaturii Aradului suma de bani anunţată drept premiu. Fac această donaţie cu speranţa că suma va fi utilizată tocmai pentru a implementa – prin materiale promoţionale, prin susţinerea unor evenimente şi a unor oameni cu idei noi – acest concept de comunicare. Pentru un proiect atât de ambiţios, nu e o sumă importantă. Însă m-aş bucura ca primele gesturi de vizibilitate ale Asociaţiei să fie consistente şi coerente cu acest prim pas spre redefinirea identitară a unui Arad în care provocarea creativă a viitorului să fie mai puternică decât paseismul auto-admirativ”, a declarat Sorin Neamţu, câștigătorul competiției.
În ceea ce privește competiția pentru mascotă, membrii juriului au considerat că niciuna dintre variante nu este cea potrivită pentru a fi desemnată mascotă Arad 2021. Pirn urmare, Primăria Municipiului Arad declară în continuare deschisă comeptiția pentru mascotă până pe data de 15 august 2014.
No Comments
Comments for A fost ales logo-ul pentru Arad – Capitală Culturală Europeană 2021 are now closed.