Romania solicită suspendarea unor prevederi din Pachetul Mobilitate I. „România va lupta pe toate fronturile și prin toate mijloacele posibile pentru a suspenda aplicarea acelor prevederi din Pachetul Mobilitate I care sunt restrictive și vin în contradicție cu obiectivele europene.
În acest context, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) au depus o cerere la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) de suspendarea din Pachetul Mobilitate I a prevederii care instituie obligația întoarcerii vehiculului la unul dintre centrele operaționale în termen de 8 săptămâni de la plecare – obligație care urmează să se aplice de la 21 februarie 2022. Depunerea unei astfel de cereri vine în continuarea demersurilor derulate de statul român la CJUE în legătură cu Pachetul Mobilitate I.
România a inițiat trei acțiuni în anularea parțială a actelor UE care formează Pachetul Mobilitate I. Dispozițiile vizate sunt cele care privesc aspecte care, potrivit Guvernului României, vor avea implicații negative semnificative asupra pieței interne și vor afecta competitivitatea transportului de mărfuri în Uniune, respectiv: interdicția efectuării perioadei normale de repaus săptămânal la bordul vehiculului; obligația întoarcerii periodice a conducătorului auto la centrul operațional al angajatorului sau la locul său de reședință; obligația întoarcerii vehiculului la unul din centrele operaționale în termen de 8 săptămâni de la plecare; stabilirea de limitări suplimentare la efectuarea operațiunilor de cabotaj; instituirea unor norme specifice privind detașarea conducătorilor auto.
În plus, România a intervenit în 12 acțiuni în anulare vizând același pachet, acțiuni inițiate de state membre UE cu interese similare României (Bulgaria, Cipru, Lituania, Malta, Polonia și Ungaria)”, a transmis europarlamentarul PNL/PPE Gheorghe FALCĂ.
Europarlamentarul român subliniază că aspectele contestate de România vin în contradicție cu țintele și obiectivele UE: „Vorbim de reducerea emisiilor de carbon cu 55%, de Acordul Verde și de Pachetul Fit for 55, dar între timp Pachetul Mobilitate I are prevederi care vin în contradicție cu toate aceste obiective. Considerăm că toate prevederile amintite au un caracter restrictiv și disproporționat, astfel că România va face toate eforturile pentru a le elimina”.
No Comments
Comments for Gheorghe FALCĂ: „România contestă la Curtea Europeană de Justiție o parte din Pachetul Mobilitate I” are now closed.