Deputatul USL Flavius Măduţa a citit astăzi în Parlament o declaraţie politică referitoare la situaţia agricultorilor din Nădlac, afectaţi de modul în care este construită autostrada Nădlac – Arad. Declaraţia politică a fost redactată după o serie de întâlniri cu nădlăcanii afectaţi. Este un prim demers pe care deputatul arădean îl face, pentru a veni în sprijinul agricultorilor din Nădlac. Mai jos puteţi citi integral textul declaraţiei politice susţinute de Flavius Măduţa.
Declaraţie politică
Dreptate pentru agricultorii din Nădlac
Construcţia autostrăzii Nădlac – Bucureşti este cel mai important proiect de infrastructură din România, reprezintă un mare avantaj pentru judeţul Arad, poarta de intrare occidentală a ţării. Consider că dezvoltarea proiectului trebuie gândită în beneficiul cetăţenilor, nu împotriva lor. Proiectarea judicioasă trebuie să ţină cont de interesele comunităţilor locale pe care le traversează autostrada, comunităţi care au cedat terenul aferent investiţiei, pentru utilitate publică.
Pentru cetăţenii din oraşul Nădlac, autostrada aduce mai multe probleme decât beneficii. Toate aceste probleme au pornit de la modificarea proiectului iniţial al lucrărilor complementare autostrăzii. Concret, agricultorii nădlăcani nu mai au acces facil la cea mai mare parte a terenurilor agricole.
Am participat la o întâlnire cu un număr mare de agricultori nădlăcani şi sunt în posesia a peste 1 100 de semnături adunate de aceştia pentru o petiţie care cuprinde soluţii pentru problemele lor. Fondul funciar al oraşului Nădlac cuprinde aproximativ 12 500 de hectare, pe care autostrada le-a împărţit astfel: 40% teren de fertilitate slabă şi medie, în partea accesibilă şi 60% teren de fertilitate ridicată, în partea blocată de către autostradă.
Planul iniţial supus dezbaterii publice prevedea o subtraversare a autostrăzii pe structura DN709J, dar ulterior s-a transformat în supratraversare, în forma literei S, greu de utilizat pentru utilajele agricole. După cum bine se ştie, munca agricolă presupune deplasarea pe aceste terenuri cu utilaje agricole de mare tonaj, ale căror caracteristici tehnice, gabarit, viteză redusă le face greu manevrabile. Este complicat şi costisitor ca aceste utilaje să fie deplasate la distanţe mari. La inconvenientele agricultorilor, mai adaug aglomararea drumurilor judeţene.
Prin situaţia creată, se aduce un grav prejudiciu economiei locale din Nădlac, bazată aproape exclusiv pe agricultură. Oamenii se văd în imposibilitatea de a lucra eficient terenurile agricole, sunt practic nevoiţi să la vândă la preţuri mici sau să le dea în lucru unor firme din Ungaria, care au acces facil la aceste terenuri şi sunt gata să profite de situaţie.
Consider că un stat responsabil nu contrapune interesul majorităţii unor interese specifice ale comunităţilor locale. Sunt convins că toate aceste erori sunt ale unor funcţionari care aleg soluţiile cele mai ieftine, nu cele mai bune pentru oameni. Autostrada trebuie realizată, dar în acelaşi timp trebuie să respectăm şi să investim pentru protejarea intereselor comunităţilor locale, aşa cum este cazul oraşului Nădlac. Prin urmare, susţin revendicările principale ale agricultorilor din Nădlac:
- Efectuarea unei subtraversări a autostrăzii pe structura DN 709J (drept), conform proiectului iniţial.
- Construirea unui drum agricol – subtraversare sau supratraversare – care permite exploatarea terenurilor fără ca utilajele să parcurgă distanţe mari şi fără să aglomereze drumul judeţean.
No Comments
Comments for Deputatul Măduţa cere dreptate pentru agricultorii din Nădlac are now closed.