Scrisoare deschisă adresată domnilor Mihai Fifor, Adrian Todor si Dorel Caprar

Written by admin. Posted in Utile

Tagged: , ,

Published on ianuarie 14, 2019 with No Comments

Stimați domni,

În ultimele săptămâni ați transmis în presă comunicate și ați făcut declarații publice care afectează interesele și imaginea RETIM Ecologic Service SA (“RETIM”).

Astfel, ați transmis în spațiul public informații false și ați făcut acuzații grave referitoare la societatea RETIM. Ați afirmat faptul că societății RETIM i-ar fi fost atribuit contractul întrucât ar fi “fima de casă a PNL” și că – în continuare – ar fi favorizată pe parcursul derulării contractului de către dl Primar Falcă, care ar fi primit foloase materiale în acest sens (în exprimarea dumneavoastră “șpagă”).

Pentru a argumenta acuzele pe care le aduceți, veniți cu informații false, cum ar fi faptul că prin contractul de concesiune modificarea tarifelor ar fi interzisă pentru o perioada de 36 de luni sau că RETIM ar fi obligată ca, până la punerea în funcțiune a Stației de Sortare a deșeurilor Arad, să ducă deșeurile reciclabile la Complexul Ineu – Mocrea.

Vă informăm asupra faptului că ambele afirmații sunt complet eronate, prevederile la care ați facut referire fiind modificate în mod legal pe parcursul derulării procedurii de licitație publică, ADISIGD Arad modificând, în sensul remedierii sau clarificării, documentația initială.

Având în vedere faptul că astfel de modificări absolut legale au fost efectuate înainte de depunerea ofertelor, nu se poate vorbi în nici un caz nici de favorizarea RETIM (orice potențial ofertant ar fi beneficiat in egală măsură de orice modificare a documentației) și nici de ilegalități în desfășurarea contractului, atât timp cât modificările documentației au avut loc anterior depunerii ofertei.

Mai mult decat atât, RETIM a fost singurul ofertant – lucru pe care cu siguranță îl cunoașteți – motiv pentru care ne întrebăm cum puteți afirma faptul că RETIM ar fi fost favorizat în detrimentul celorlalți ofertanți.

La sfărșitul acestei scrisori regăsiți mai multe detalii care susțin afirmațiile noastre referitoare la cele două modificări ale documentației pe care dumneavoastră le-ați invocat.

Vă solicităm în mod ferm să încetați răspândirea de informații false și totodată calomnierea societății noastre, acestea aducând prejudicii intereselor noastre comerciale și afectând totodată imaginea societății noastre.

În condițiile în care doriți să aflați informații referitoare la modul de atribuire al contractului sau referitor la desfășurarea acestuia vă rugăm sa vă adresați ADISIGD Arad.

Conducerea RETIM Ecologic Service SA

 

Afirmația 1: O modificare de tarife este ilegală având în vedere faptul că în caietul de sarcini se spunea că tarifele nu pot fi majorate pentru o perioadă de 36 de luni.

Afirmația 2: În contract este prevazut ca, până la finalizarea licitației pentru delegarea serviciului de operare a Stației de Sortare Arad, deșeurile reciclabile ar urma să fie transportate la complexul de la Ineu Mocrea.

Ambele afirmații sunt eronate, întrucât pe parcursul perioadei de derulare a procedurii de atribuire (de la publicarea documentatiei și până la termenul limită de depunere a ofertelor), ambele aspecte au fost clarificate – cu respectarea prevederilor legale – după cum urmează:

  • Prin Măsura de remediere 1 din adresa ADISIGD 670/23.03.2017 a fost eliminată prevederea prin care se interzicea modificarea tarifelor timp de 36 de luni, întrucât aceasta nu era legală și în același timp era contrară altor prevederi contractuale care prevedeau ajustarea sau modificarea tarifelor în concordanță cu Ordinul 109 ANRSC (care nu impune astfel de limitări, dimpotrivă, specifică foarte clar condițiile în care o astfel de modificare are loc)
  • Prin răspunsul nr.5 din adresa ADISIGD 1315/11.08.2018 a fost specificat că intrarea în operare a Stației de Sortare a Municipiului Arad va avea loc la data de 1 ianuarie 2018, dată care va fi avută în vedere în vederea întocmirii ofertelor tuturor ofertanților

Este de la sine înțeles că orice remedieri sau clarificări ale documentației de atribuire – efectuate, în conformitate cu Legea, înainte de data limită de depunere a documentației – s-au aplicat in egală măsură tuturor potențialilor ofertanți.

Reamintim faptul că, în conformitate cu prevederile legale (Legea 100/2016 și normele de aplicare, și alta legislatie aplicabilă – în baza cărora a fost organizată licitația), ADISIGD era obligată să remedieze orice erori sau neclarități ale documentației publicate inițial în SEAP în luna martie 2018.

Astfel, pe parcursul perioadei de ofertare de aproximativ șase luni au fost publicate un număr de 20 adrese ale ADISIGD fiecare conținând un numar însemnat de clarificări sau remedieri ale documentației de atribuire, printre care și cele enumerate mai sus. Acesta este procesul normal prin care a trecut orice contract de complexitate și durată similare cu contractului de concesiune aflat în discuție.

 

 

 

No Comments

Comments for Scrisoare deschisă adresată domnilor Mihai Fifor, Adrian Todor si Dorel Caprar are now closed.