Școala trebuie să îi pregătească pe tineri să înțeleagă rolul lor într-o organizație, valoarea banilor și ce presupune cultura organizațională, este de părere arh. Gheorghe Seculici, președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Arad.
Una din problemele mari ale generației tinere este că nu se raportează corespunzător la balanța drepturi-obligații și nu își ajustează așteptările în funcție de aptitudini și experiență, este de părere Gheorghe Seculici. Un exemplu îl reprezintă și rezultatele celui mai recent sondaj eJobs, care relevă faptul că, un absolvent de liceu sau de facultate, fără niciun fel de experiență, își dorește, de la început, un salariu similar cu al unui specialist. Aproape jumătate dintre subiecți spun că ideal ar fi pentru ei să lucreze de acasă, deci să nici nu calce pe la locul de muncă, iar pentru 86,2% cel mai important lucru la momentul angajării este salariul. Or, dezvoltarea personală, cultura organizațională, capacitatea de acumulare a experienței profesionale ar trebui, la rândul lor, să fie argumente importante pentru un începător, este de părere arh. Gheorghe Seculici. Faptul că există un astfel de dezechilibru la nivelul așteptărilor se datorează lipsei culturii specifice.
„Eu chiar înțeleg că nivelul ridicat al conștiinței de sine este cel mai puternic indicator de succes. Tinerii de astăzi sunt extrem de inteligenți, dar nu își ajustează așteptările la realitate. Ei se compară cu experții și principalul lor argument este vârsta, nu competențele. Cred că școala ar trebui să insiste pe fixarea corectă a nivelului de așteptări, altfel generațiile actuale și cele care vor urma vor fi tot mai nemulțumite și le va fi tot mai greu să accepte un loc de muncă unde să se integreze fără asperități. Din păcate, această componentă de autoevaluare și pregătire pentru viața profesională trebuie reevaluata. Voi solicita Inspectoratului Școlar al Județului Arad să le recomande diriginților să se aplece asupra acestei teme, iar în cadrul programului „Școala Altfel” să fie angrenați reprezentanți ai companiilor locale și multinaționale, care să explice ce înseamnă un loc de muncă, experiența profesională, cultura organizațională. Același lucru ar trebui să se întâmple și la nivel de universități și am discutat deja cu cadre didactice de la universitatea de stat din Arad, Universitatea „Aurel Vlaicu”, să implementeze un astfel de program-pilot la cursurile de comunicare de la Facultatea de Inginerie și la Facultatea de Științe Umaniste și Sociale. Îi mulțumesc doamnei rector Ramona Lile pentru receptivitate”, a declarat arh. Gheorghe Seculici, președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Arad.
Rectorul Universității „Aurel Vlaicu” din Arad, prof. univ. dr. Ramona Lile a precizat că acest program-pilot se va derula în baza protocolului de colaborare dintre Universitate și Camera de Comerț, Industrie și Agricultură, prin Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră. De asemenea, în virtutea aceluiași parteneriat, cele două instituții colaborează în cadrul Consorțiului pentru Învățământ Dual Arădean (alături de Inspectoratul Școlar, agenți economici și școli din învățământul preuniversitar), care își propune să furnizeze forță de muncă bine calificată companiilor arădene.
No Comments
Comments for Arh. Gheorghe Seculici: „Școala trebuie sa pregătească tinerii să înțeleagă ce înseamnă să fii angajat” are now closed.