Vicepreședintele PNL Arad, Marius Göndör, a declarat joi, în cadrul unei conferințe de presă, că de la nivelul Ministerului Educației se simulează o reformă a învățământului, făcându-se tam-tam pe planurile cadru pentru gimnaziu, fără să fie pusă într-o discuție concretă programa școlară.
„Au fost puse în dezbatere publică, cu mare tam-tam, planurile cadru pentru gimnaziu. Mai exact, vorbim despre câte ore de matematică, de română, de latină ș.a.m.d. se vor face la clasele a V-a, a VI-a, a VII-a și a VIII-a. Nu vreau să dezbat planurile cadru, ci vreau să spun că mie mi se pare cât se poate de impropriu faptul că se discută acum, cu atâta tevatură, câte ore se fac la o anumită disciplină, dar nu se știe ce se face la disciplina respectivă. Programele școlare, deși se discută de atâta timp că trebuie modificate, nu sunt puse în discuție, nu știm ce facem, dar vom ști câte ore facem la fiecare disciplină. Mi se pare doar o modalitate prin care se simulează o reformă. Poate că domnul ministru, având un mandat de un an de zile, nu vrea să intre în schimbări deosebite, dar cred că totuși nu trebuie preluat tot ce a fost înainte, fiind planuri cadru de la vechiul ministru. Eu cred că ar trebui să punem lucrurile în ordinea normală și firească a lor. Haideți să discutăm despre programele școlare, despre ce vrem să știe copiii atunci când termină gimnaziul, apoi să vedem ce le transmite programa școlară și apoi cât avem de lucru la fiecare. Eu cred că nu trebuie să se facă așa mare tevatură, pentru că discutăm trei foi de hârtie, totul fiind irelevant. Haideți să discutăm ce facem, unde vrem să ajungă copiii noștri, ce cunoștiințe și ce competențe trebuie să aibă la sfârșitul fiecărui ciclu”, a declarat Marius Göndör, vicepreședinte al PNL Arad.
No Comments
Comments for Asistăm la o simulare de reformă a învățământului, discutându-se despre trei foi de hârtie are now closed.