Considerate printre cele mai reuşite compoziţii de tinereţe ale lui Ludwig van Beethoven, Trio-urile pentru pian şi coarde op. 1 au făcut senzaţie la sfârşit de secol XVIII, cu ocazia prezentării lor la curtea Prinţului Karl von Lischnowsky. Inspirate de experienţele camerale ale predecesorilor, Joseph Haydn şi Wolfgang Amadeus Mozart, partiturile afirmă deja limbajul impetuos beethovenian şi constituie pentru generaţiile actuale de interpreţi repere dintre cele mai agreabile.
Trio-ul nr.2 al ópusului 1 inaugurează Recitalul Beethoven din seara de Vineri, 22 Martie 2013, susţinut în sala mare a Palatului Cultural de violonistul Dorel Bîc, violoncelista Cristina Drăgoi şi pianista Diana Gangan, o continuare a iniţiativei din 2011 a muzicienilor arădeni, care a cuprins pe aceeaşi scenă de concert, trio-urile nr. 1 şi 3 din acelaşi segment de ópus.
Seara continuă cu op.70 nr. 1, unul dintre cele mai solicitante din catalogul de trio-uri camerale, cel care poartă supranumele “Fantoma” şi care încastrează în partea sa centrala materialul tematic al unui proiect dramatic nefinalizat al anului 1808, Macbeth, după J. Heinrich von Collin.
”Marcăm în programul Filarmonicii propus pentru luna martie, un recital cameral într-o distribuție complet arădeană. Alături de fostul concert-maestru al Filarmonicii – Dorel Bîc, în închegarea trio-ului apar două nume de perspectivă scenică – Cristina Drăgoi și Diana Gangan, interpretând pagini semnate de ”Universalul Beethoven”. ” – Dr. Alin Văcean – Director General al Filarmonicii de Stat Arad
No Comments
Comments for Capodopere camerale beethoveniene pe scena de concerte a Filarmonicii are now closed.