Joi 04 aprilie 2013
Unitar prin concepţie şi interpretare, reunind trei capodopere ale literaturii universale, primul simfonic al lunii aprilie reflectă debutul epocii romantice şi se concentrează asupra reconfigurărilor de limbaj de la îmbinarea secolelor XVIII şi XIX.
Întrunind similitudini de formă, textură şi tehnică instrumentală cu clasicii predecesori, Felix Mendelssohn Bartholdy apelează la stimuli extra muzicali şi stabileşte în conformitate cu limbajul nou al veacului, conexiuni cu literatura, istoria sau geografia. Mendelssohn Bartholdy este cel care a dat viaţă „primului tablou marin al muzicii romantice” odată cu uvertura Hebridele (1830), programată în deschiderea programului simfonic dar şi cel care a lăsat moştenire unul dintre cele mai spectaculoase ópusuri violonistice ale vremii, Concertul în mi minor op.64.
Pregătit ca moment central al serii dirijate de Romeo Rîmbu, “marele favorit” al violoniştilor concertişti este argumentat instrumental de unul dintre cei mai tineri multipli laureaţi naţionali şi internaţionali, Remus Rîmbu, cel care îşi continuă pregătirea şi performanţele la Universitatea de Muzică din Viena.
Partea a doua a concertului simfonic din 4 Aprilie 2013 readuce ca audiţie Simfonia în sol minor nr. 40, cea mai romantică dintre capodoperele lui Wolfgang Amadeus Mozart, apărută în 1788, ca număr secund al celebrei trilogii simfonice finale.
No Comments
Comments for Capodopere de la începuturile romantismului are now closed.