Deputatul USL Flavius Măduţa continuă demersurile pentru finalizarea pasajelor de pe centura Aradului. Într-o declaraţie politică susţinută astăzi în Camera Deputaţilor, deputatul Măduţa a enunţat cele două pasaje ca prioritate naţională. „Declaraţia politică este un nou demers pentru finalizarea celor două pasaje. Este un prim semnal pe care îl dau public colegilor, după numeroasele discuţii cu ministrul de resort şi alţi decidenţi. Am fost asigurat că există finanţare pentru finalizarea pasajelor, dar insist ca lucrările să fie repornite cât mai repede posibil. Voi continua aceste demersuri, până când obiectivele vor fi realizate 100%”, a spus Flavius Măduţa.
Ataşat aveţi integral textul declaraţiei politice.
Declaraţie politică
Finalizarea pasajelor de pe DN 7 – centura Aradului, prioritate naţională!
Drumul Naţional 7 leagă principala cale rutieră de intrare în partea de vest a ţării, prin vama Nădlac, de Bucureşti. Până la finalizarea autostrăzii Nădlac – Bucureşti (culoarul IV paneuropean), DN 7 este o rută strategică şi extrem de circulată, care leagă România de Occident prin cea mai tranzitată vamă din vestul ţării.
În ultimii ani, circulaţia pe DN 7 este îngreunată de lucrările pentru realizarea a două pasaje de supratraversare a căii ferate, pe centura Aradului. Lucrările începute nu au fost finalizate. Guvernele Boc şi Ungureanu au tăiat succesiv finanţarea pentru cele două pasaje în anul 2012. În prezent, lucrările trenează iar circulaţia în zonă se desfăşoară cu mare dificultate. În loc să fluidizăm traficul, prin investiţia nefinalizată s-au creat greutăţi suplimentare.
Consider că finalizarea celor două pasaje rutiere este o prioritate pentru CNADNR. Invoc în primul rând considerente care ţin de funcţionalitate. DN 7 este un drum foarte circulat, important pentru activitatea economică, atât pentru import cât şi pentru export. Blocajele rutiere frecvente creează timpi suplimentari de aşteptare pentru TIR-uri şi implicit inconveniente agenţilor economici din România. Traficul îngreunat creează neplăceri şi persoanelor fizice care tranzitează Aradul şi în mod special arădenilor.
Pentru străinii care intră în vestul României – cei mai mulţi pe DN 7, prin vama Nădlac – primul municipiu prin care trec este Aradul. Imaginea unui drum aflat permanent în construcţie, traficul blocat şi timpii de aşteptare creează o primă impresie foarte proastă pentru România. Până la realizarea autostrăzii care va lega Nădlac de Bucureşti, finalizarea pasajelor de pe centura Aradului este importantă pentru atragerea turiştilor care vin cu maşina din Occident şi se îndreaptă spre munte sau spre Marea Neagră.
Nu în ultimul rând, finalizarea celor două pasaje reprezintă o obligaţie morală pentru USL. La finalul anului 2012, primul ministru Victor Ponta, alături de actualii parlamentari ai USL, am promis finanţarea şi finalizarea acestor obiective de investiţii.
Înţeleg desigur că situaţia actuală a României presupune o serie de constrângeri bugetare. Ştiu că există un număr mare de investiţii care trebuie continuate, investiţii care depăşesc capacitatea de plată a Guvernului. Susţin însă cu toată convingerea că prioritizarea corectă a investiţiilor obligă CNADNR să finalizeze cât mai repede cele două pasaje de pe centura Aradului. Cred că argumentele care ţin de interesele economice şi de imagine ale României susţin puternic solicitarea adresată CNADNR şi Guvernului României de a finaliza cât mai repede cele două pasaje de pe DN 7
No Comments
Comments for Deputatul Măduţa face demersuri pentru finalizarea pasajelor de pe centura Aradului are now closed.