Mult mediatizata alianță a vestului nu e altceva decât o alianță politico-electorală, cel puțin pentru primarul Gheorghe Falcă, aflat în cădere liberă în sondaje, care o folosește pentru a obține un capital de imagine, în tentativa de a ajunge pe un loc eligibil pe lista PNL pentru alegerile europarlamentare.
„Trebuie spus din capul locului că atât PSD, cât și Guvernul Dăncilă susțin cooperarea între comunitățile locale, indiferent că sunt din vest, est, sud sau nord. Poate opinia publică nu știe, dar la nivel național există aproape 400 de astfel de cooperări, mai precis 391. Inclusiv la nivelul județului există asocieri între comunitățile locale, pe apă, canalizare, deșeuri, iar în ultima perioadă mai multe comune și orașe se unesc în astfel de asociații, pentru a obține extinderea rețelei de gaz în județul Arad, un proiect sprijinit de parlamentarii PSD Arad. Așadar, ceea ce propun cei patru primari PNL care au format această alianță nu e nici nou, nici de condamnat, atâta timp cât se dorește cu adevărat dezvoltarea zonei de vest a României și nu este doar un exercițiu de imagine, în pre-campania pentru Parlamentul European.
Eu cred că, din păcate, avem de-a face cu cea de a doua situație, atâta timp cât l-am văzut pe primarul Gheorghe Falcă, în ultimele zile, pe posturile naționale de televiziune, făcând niște promisiuni pe care știe foarte bine că Alianța Vestului nu le va putea duce la îndeplinire.
Programul pe care îl anunță Gheorghe Falcă poate fi considerat în mare parte o declarație de susținere a guvernului și a proiectelor guvernamentale care se află deja în desfășurare în vestul țării, dar pe care primarul Aradului lasă impresia că le-a scos din joben și că-i aparțin. Toate autostrăzile și căile ferate la care se referă sunt pe harta națională pe care o are în vedere guvernul. Singura diferență e că cele patru primării sau alianța nu pot face niciun kilometru de autostradă, asta o știe și un ucenic în ale administrației. Primarii nu pot semna un proiect de autostradă, pentru că un astfel de drum nu trece doar prin patru orașe sau doar printr-o regiune, ci este parte a rețelei naționale de drumuri.
Nu este în competența unui primar să stabilească cât la sută din PIB se alocă pentru investiții, o altă bazaconie lansată de Gheorghe Falcă. Este incorect ca primarul Falcă să-i amăgească pe arădeni că va curge lapte și miere în urma formării alianței, făcând promisiuni fără acoperire, susșinând că va obține milioane de euro, mai ales că ne-a demonstrat, în ultimii 14 ani, că nu e în stare să atragă fonduri europene. Aradul a obținut o treime față de fondurile atrase de Oradea în perioada 2012-2016, avem aproape jumătate din fondurile atrase de Suceava, Hunedoara, Dolj sau Bistrița-Năsăud, cu alte cuvinte suntem la coada clasamentului la acest capitol. Și probabil vom fi codași și în această alianță, dacă ea va trece vreodată de stadiul de vehicul electoral.
Suntem convinși că pentru primarul Falcă, Alianța Vestului e doar o nouă trambulină în drumul său spre mult visatul Bruxelles. Falcă nu e curios ce se va întâmpla din luna mai cu Aradul, cu atât mai puțin peste trei sau patru ani, când promite că această alianță va începe să atragă fonduri europene. Primarul Falcă a găsit doar oportunitatea de a ieși în față, de a apărea în reflectoarele televiziunilor naționale și se agață de această alianță politico-electorală, pentru a obține biletul spre Parlamentul European. Cu alte cuvinte, își bate încă o dată joc de arădeni, mimând că luptă pentru oraș, ca până la urmă să-și atingă țelul personal“, declară deputatul Dorel Căprar, președintele PSD Arad.
No Comments
Comments for Dorel Căprar: „Falcă se agață de Alianța Vestului, în speranța că va obține biletul spre Bruxelles“ are now closed.