Sistemul european de management al traficului feroviar (ERTMS) a fost votat în sesiunea plenară de la Strasbourg a Parlamentului European. ERTMS este un sistem european unic de semnalizare și control al vitezei, lansat la începutul anilor 1990, cu scopul de a asigura interoperabilitatea sistemelor feroviare naționale, de a reduce costurile de achiziționare și întreținere a sistemelor de semnalizare, precum și de a crește viteza trenurilor, capacitatea infrastructurii și nivelul de siguranță în transportul feroviar.
„În pofida inițiativelor ulterioare întreprinse și a legislației naționale și europene adoptate pentru a promova implementarea și interoperabilitatea ERTMS, cum ar fi Programul transeuropean de transport în rețea (TEN-T), Regulamentul privind coridoarele rețelei centrale, planurile europene de implementare, planurile naționale de punere în aplicare sau memorandumurile de înțelegere, implementarea este încă lentă și fragmentară, iar interoperabilitatea nu este pe deplin realizată. Cu toate acestea, mai mult ca niciodată, implementarea integrală a ERTMS este esențială pentru a permite sectorului feroviar să îndeplinească obiectivele ambițioase ale Pactului verde european și etapele stabilite de Strategia pentru mobilitate durabilă și inteligentă pentru 2030 și 2050”, a punctat europarlamentarul PNL, Gheorghe FALCĂ.
În plus, europarlamentarul a mai transmis: „Sunt de părere că finanțarea specifică din partea UE nu este suficientă pentru a acoperi toate nevoile preconizate. Prin urmare recomand să se îmbunătățească în continuare atractivitatea și securitatea juridică a investițiilor în ERTMS. Statele membre ar trebui să facă din ERTMS una dintre principalele lor priorități în planurile lor de redresare și reziliență”.
În cele din urmă, Falcă consideră că succesul implementării ERTMS va depinde de coerența legislației viitoare și revizuite a UE și de hotărârea instituțiilor UE și a statelor membre de a o pune în aplicare: „Aș vrea să mă refer din nou la una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din județul Arad din comuna Bata, pe Valea Mureșului, unde se construiește un tunel prin munte, pe traseul trenului de mare viteză Curtici-Simeria. Există o posibilitate ca la sfârșit de 2022 să circulăm prin tunel si pe noul traseu. Tunelul de la Bata, județul Arad, este primul tunel feroviar din regiune și face parte din traseul CFR Curtici – Constanța. Tunelul de 603 metri este finalizat în proporție de 60%. Tunelul este săpat după o tehnică austriacă, folosită în premieră în România. Infrastructura se va afla la 27 de metri adâncime sub munte, iar data preconizată pentru ca tunelul să fie dat în folosință este sfârșitul anului 2022. Valoarea proiectului se ridică la 76 de milioane de lei, bani proveniți de la Uniunea Europeană”.
No Comments
Comments for Gheorghe FALCĂ: „Am votat pentru siguranța feroviară la nivel european” are now closed.