Senatorul USL Ioan Cristina consideră că România are nevoie de modificarea Constituției pentru a recâștiga credibilitatea legii fundamentale.
„Legea fundamentală are nevoie de un proces de recâștigare a credibilității. Obiectivul principal al revizuirii Constituției este acela de a reda încrederea cetățenilor în legea fundamentală și în instituțiile statului”, a declarat Ioan Cristina.
Potrivit acestuia, modificarea Constituției pornește de la angajamentul USL ca România să fie nu doar o democrație, ci o democrație solidă și eficientă, în care instituțiile sunt realmente în serviciul public, iar societatea noastră să fie una a dialogului, nu conflictului, în care cetățenii sunt respectați și ascultați.
„Primul principiul de la care pornim este acela că legea fundamentală trebuie să îndeplinească o funcție integratoare, să unească societatea, să adune cetățenii în jurul său, să fie liantul care-i unește, nu care-i divizează. Trebuie să ieșim din logica concurenței, a conflictului și a contrapunerii: concurență și conflict între instituții, contrapunere între instituții și cetățeni. Al doilea principiu este acela că pentru noi Constituția înseamnă nu doar stabilirea unor norme, a unor mecanisme instituționale, ci și consacrarea unui sistem de valori. Constituția trebuie să ofere protecție juridică unui set de valori comune pentru a genera solidaritatea cetățenilor și pentru a reconstrui încrederea acestora în instituțiile statului. În sfârşit, al treilea principiu este debarasarea de populism. Nu vrem să facem din Constituție o nouă temă de conflict în societatea românească, care și așa în ultimii ani a fost profund fracturată”, a precizat menţionat senatorul arădean.
Acesta a spus că aceeași abordare este valabilă și în cazul regionalizării. „Regionalizarea nu este un scop în sine, ci trebuie să producă eficiență în raport cu Uniunea Europeană și să simplifice aparatul de stat”, a precizat Ioan Cristina.
No Comments
Comments for Ioan Cristina: „Nu vrem să facem din Constituție o nouă temă de conflict” are now closed.