Marius Göndör, vicepreşedinte al PDL Arad, afirmă că Educaţia este unul dintre domeniile care au avut de suferit în urma celor doi ani de guvernare USL. „Acum, când cea mai mare minciună politică s-a devoalat, cred că e necesar un bilanţ al guvernării USL, şi fac o analiză la domeniul Educaţiei. Poate este cel mai elocvent exemplu de domeniu în care nu s-a făcut nimic, dar de multe ori e mai dăunător să nu faci nimic. Şi, ceea ce s-a făcut, s-a făcut pe tăcute prin ordonanţe de urgenţă trecute pe sub masă pentru satisfacerea unor interese ale grupărilor din PSD”, a declarat Marius Göndör.
O Ordonanţă în decembrie 2013 şi una recentă, din februarie 2014 sunt singurele „activităţi” în domeniu. Ambele aduc modificări ale Legii Educaţiei, modificări care nu fac altceva decât să bulverseze încă o dată sistemul de învăţământ.
Faptul că s-au păstrat reglementari ale Legii Educaţiei cum ar fi clasa pregătitoare sau modul de desfăşurare a examenelor naţionale, deşi intens criticate la început, justifică faptul că aceste măsuri luate de guvernarea PDL sunt utile pentru însănătoşirea învăţământului românesc.
Marius Göndör consideră că soluţia pentru o promovabilitate crescută la examenele naţionale nu constă în „subiecte de o dificultate jenant de scăzută, doar pentru a ponta un succes de partid, ci prin măsuri de substanţă care să aducă creşterea calităţii actului educaţional”.
O altă „măsură” a guvernului PSD în domeniul educaţiei este subfinanţarea Educaţiei şi mai ales a investiţiilor din Educaţie, iar exemplul cel mai elocvent este faptul că nu s-a alocat niciun leu penmtru continuarea lucrărilor la noul Palat al Copiilor. „Îmi aduc aminte cum în campania electorală un parlamentar arădean ducea bănci second-hand pe la şcoli şi promitea îmbunătăţirea sistemului educaţional. De atunci, n-a mai făcut nimic, deşi se află la putere.
Educaţia nu are nevoie de schimbări de faţadă, de genul schimbării ponderii în media de admitere în clasa a IX a notei de la evaluarea naţională. Legea Educaţiei conţine o soluţie mai bună şi anume examen de admitere organizat de fiecare unitate de învăţământ. De asemenea, tot din dorinţă politicianistă, de anul acesta simularea examenului de bacalaureat se extinde şi la clasele a XI, fără să se ia în calcul neajunsurile create: numărul elevilor care simulează se dublează, timp de trei zile vom avea un examen cu un număr dublu faţă de cel al elevilor care susţin bacalaureatul în acest an. „Timp de trei zile vom paraliza activitatea în toate unităţile de învăţământ care au clase de liceu, adică toţi ceilalţi elevi nu vor face ore timp de trei zile sau o vor face nu în condiţii normale pentru că avem nevoie de săli de examen (dublu faţă de cele de care e nevoie vara la bacalaureat), de profesori, asistenţi şi corectori, tot dublu ca număr. Însă cea mai mare carenţă a acestei simulări, valabilă şi pentru simularea evaluării naţionale la clasa VIII este că metodologiile nu prevăd expres ca lucrările scrise se pot întoarce la elevi şi profesorii lor pentru a fi discutate astfel încât simularea să-şi producă efectul scontat”.
În concluzie, Marius Göndör consideră că „singura legătură cu educaţia a guvernelor Ponta 1, 2, 3, este plagiatul domnului premier şi, mai nou, al secretarului de stat Ştefania Duminică”.
No Comments
Comments for Marius Göndör: „Acum, când cea mai mare minciună politică s-a devoalat, cred că e necesar un bilanţ al guvernării USL, şi fac o analiză la domeniul Educaţiei are now closed.