Orange România va trebui să fure clienţi de la RCS&RDS, Romtelecom şi UPC

Written by admin. Posted in Top News, Utile

Tagged: , , , , ,

Published on mai 06, 2013 with No Comments

Orange România se pregăteşte să intre piaţa furnizorilor de servicii TV din România. Aceasta este dominată de trei mari jucători: RCS&RDS (circa trei milioane de abonaţi), Romtelecom şi UPC, cu câte un milion de abonaţi fiecare.

Citeşte şi Un nou canal în grila TV de la RCS&RDS

O sursă de clienţi pentru noul serviciu de televiziune prin satelit pe care îl va oferi Orange vor fi abonaţii nemulţumiţi de serviciile celor trei jucători amintiţi mai sus.

Potrivit datelor furnizate pentru gândul de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), în anul 2012, instituţia a înregistrat un număr total de 5.126 reclamaţii pentru toţi cei trei mari distribuitori de servicii TV. Dintre acestea, 2.791 au fost întemeiate, iar 54,44% au fost rezolvate în favoarea consumatorilor (procentul este raportat la numărul reclamaţiilor întemeiate; diferenţa – reclamaţiile au fost redirecţionate către alte instituţii sau nu erau de competenţa ANPC).

Cele mai multe plângeri, pe piaţa de furnizori de servicii TV, au avut ca obiect compania RCS&RDS (2.937 de cazuri). Aici precizăm că este normal ca furnizorul să înregistreze mai multe plângeri, fiind lider de piaţă. Romtelecom ocupă poziţia a doua, cu 1.803 de plângeri, iar UPC a înregistrat 386 de plângeri.

Principalele aspecte reclamate la RCS & RDS (Digi) au fost:

- servicii nefuncţionale, lipsă semnal, lipsă echipamente – stick internet, decodor HD;

- întârziere montaj, nerespectare clauze contractuale;

- netrimitere facturi la adresele indicate, condiţii facturare şi încasare, facturi eronate;

- refuz reziliere contract, impunere contracte noi în urma preluării unor furnizori de cablu mai mici;

- modificare grila de programe fără notificarea în prealabil a abonaţilor, eliminarea unor posturi din grila de programe;

Sursa: ANPC

La Romtelecom (Dolce):

- lipsă semnal, semnal slab;

- întârziere execuţie lucrări;

- întârziere la punctele de lucru- facturare;

- refuz reziliere contract, percepere taxă de reziliere;

- facturare eronată;

- scoaterea de programe din grilă;

Sursa: ANPC

La UPC (Focus Sat):

- întreruperi nejustificate ale semnalului;

- calitatea serviciilor, alte probleme tehnice;

- prelungire contract fără acord abonat;

- suspendare abuzivă de serviciu pe motiv de neplată;

- perceperea taxei de reziliere;

- neremediere deficiente în termenul stipulat;

Sursa: ANPC

La jumătatea anului trecut existau 5,92 de milioane de abonaţi la serviciile TV, din care 3,67 milioane de abonaţi la serviciile TV prin cablu, 2,21 milioane de abonaţi la serviciile DTH (satelit) şi 35.000 de abonaţi la serviciile IPTV, potrivit datelor ANCOM.

sursa:mediafax.ro

No Comments

Comments for Orange România va trebui să fure clienţi de la RCS&RDS, Romtelecom şi UPC are now closed.