Specialiştii PNL în educaţie au organizat o conferinţă de presă în care au prezentat stadiul dezbaterii cu privire la reforma sistemului de învăţământ. Inspectorul şcolar general Marius Göndör a spus că săptămâna aceasta au avut loc consultări cu cadrele didactice din Arad cu privire la proiectul de lege care a fost redactat tot în urma unui amplu proces de consultare cu specialiştii din domeniu.
„Intenţia Guvernului este aceea de a realiza o reformă pentru a face educaţia din România mai eficientă, mai accesibilă, mai flexibilă, mai incluzivă, mai bine pliată pe cerințele pieței, dar și pe nevoile elevilor, studenților, ale părinților și profesorilor”, apreciază inspectorul şcolar general.
Obiectivul este acela de a avea o şcoală capabilă să modeleze dezvoltarea individuală în funcție de capacitățile și aptitudinile fiecărui elev. Se lucrează la îmbunătăţira metodelor de evaluare iar profesorii vor avea un grad mai mare de libertate în organizarea programei la clasă.
„Guvernul urmăreşte o reformă structurală, sistemică, cu accent pe digitalizare şi orientarea spre piaţa muncii”, a declarat Marius Göndör.
Un obiectiv este acela de a asigura educaţiei 15% din bugetul general consolidat, care va permite inclusiv programe pentru prevenirea și reducerea abandonului școlar.
Mariana Tipei, inspector şcolar pentru educaţia timpurie, a spus că elevul este în centrul proiectului de lege, care urmăreşte o educație personalizată pe capacități și aptitudini, pentru atingerea potențialului maxim.
„Învățământul preșcolar va fi organizat sub forma unei educații timpurii, care îi va pregăti pe cei mici pentru contactul cu școala. Curriculum va fi mai flexibil, adaptat aptitudinilor elevilor. Fiecare elev are anumite calităţi şi domenii de interes iar intenţia este aceea de a pune accentul pe materiile la care elevul performează. Un obiectiv important este reducerea analfabetismului funcțional, pentru a avea absolvenţi care pot face conexiuni logice, să folosească corect informaţii şi să argumenteze”, a spus Mariana Tipei.
Educaţia de calitate se poate realiza prin îmbunătăţirea statutului cadrelor didactice, consideră Daniel Tocoian, inspector şcolar general adjunct. Cariera didactică trebuie să fie atractivă iar profesorii să aibă un statut ridicat în societate.
„Una dintre ideile importante este adaptarea şcolii la nevoile elevilor și creșterea calității în educație. Se urmăreşte înființarea unor centre de excelență, unde elevii dotați vor putea să beneficieze de programe educaționale pe măsura performanțelor. De asemenea, există o preocupare pentru a ajuta elevii cu performanţe şcolare mai scăzute să recupereze decalajele şi să îşi îmbunătăţească performanţele”, a declarat Daniel Tocoian.
No Comments
Comments for Refoma învăţământului este o prioritate pentru guvernare are now closed.