Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia Generală pentru Îndrumarea şi Controlul Instituţiei Prefectului, derulează începând cu data de 8 iulie 2013 proiectul „Sistem interoperabil centralizat pentru evidenţa apostilei eliberate de către instituţiile prefectului pentru actele oficiale administrative” cod SMIS 31493, cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanţare încheiat cu Ministerul Societăţii Informaţionale.
Proiectul are o valoare totală de 2.039.818,61 lei şi se implementează în municipiul Bucureşti şi în toate municipiile reşedinţă de judeţ, la sediul M.A.I. şi la sediile instituţiilor prefectului, pe o durată de 16 luni.
Ministerul Afacerilor Interne urmăreşte implementarea, în primă etapă, a sistemului e-Registru pentru apostilele eliberate de către instituţiile prefectului, dar şi posibilitatea eliberării ulterioare, la cerere, a apostilelor electronice.
Noul serviciu va oferi posibilitatea consultării în timp real prin mijloace electronice a bazei de date centralizate şi verificării autenticităţii actelor oficiale administrative pentru care cele 42 instituţii ale prefectului eliberează apostila în conformitate cu obligaţiile internaţionale asumate de România.
De rezultatele proiectului vor beneficia, în primul rând, persoanele interesate să verifice autenticitatea unei apostile emise de statul român (angajatori, mediu de afaceri, autorităţi şi instituţii publice, instituţii de învăţământ etc din statele semnatare ale Convenţiei de la Haga), în contextul globalizării pieţei forţei de muncă şi a liberei circulaţii a persoanelor şi serviciilor.
Totodată, beneficiari ai implementării proiectului vor fi şi cele 42 de instituţii ale prefectului care vor efectua înregistrările în baza de date centralizată sau care vor dori să obţină informaţii despre alte apostile eliberate în România, prin 88 de angajaţi ai acestora şi ai M.A.I. care vor fi instruiţi pentru a opera sistemul.
Printre avantaje se numără verificarea existenţei apostilei printr-o procesare facilă şi rapidă, scăderea numărului de falsuri sau transmiterea şi stocarea secretizată a informaţiilor. Proiectul va susţine procesul de verificare a autenticităţii apostilelor eliberate în România pentru actele oficiale administrative, astfel încât cetăţenii, autorităţile sau angajatorii din întreaga lume să poată avea garanţia originalităţii actelor oficiale administrative emise de autorităţile din ţara noastră.
Media ultimilor ani a apostilelor eliberate în România de instituţiile prefectului este de 120.000, la nivel mondial aceste atestate depăşind 10 milioane.
În judeţul Arad au fost eliberate numai anul trecut 2248 de apostile, iar în semestrul întâi din 2013 s-au eliberat 880 de apostile.
No Comments
Comments for Se derulează proiectul „Sistem interoperabil centralizat pentru evidenţa apostilei eliberate de către instituţiile prefectului pentru actele oficiale administrative” are now closed.